Boost hverdagsenergien!


Noen ganger kan man fle seg sliten, langt nede og helt tom for motivasjon. Da kan det vre lurt booste energien litt!




Gjennom hele sommerhalvret, sover jeg med blendingsgardinen oppe, jeg har kun en tynn gardin som stenger for innsyn. P denne mten vkner jeg naturlig sammen med lyset, og det dra seg opp av senga blir ikke lenger et problem. Det er ikke sjeldent at jeg vkner av meg selv i 7-8 tiden, lys vken og klar for en ny dag.pne opp for lyset p soverommet, og kjenn p energien det naturlige sollyset gir!

P fridager,som sommerferien og i helgene kan det st tidlig opp vre svrt lurt. De timene du ellers ville brukt til sove, sove og atter sove, kan du da bruke til s mye fornuftig. Hva med en lpetur i den friske morgenluften? Eller server deg selv eller hele familien en herlig, sunn frokost? Str du tidlig opp i helgene, vil du dessuten unng delegge hele dgnrytmen, og neste skoleuke vil bli ti ganger lettere. St opp tidligere, det gir bde tid og energi. En vinn-vinn situasjon, alts!

Sett deg ned med en god bok eller et fint magasin, og en skl med frukt eller noe annet godt, og slapp helt av. Ikke tenk p at du m gjre noe"fornuftig"hele tiden, man har alltids tid til sette av en liten halvtime kun for seg selv. Du skal ikke ha drlig samvittighet for at du skjemmer deg selv bort innimellom.Gi deg selv tid til slappe av og til puste ut!




Ostefylt laks med stpotet og mangosalat (se oppskrift HER)

spise sunnere kan for mange vre vanskelig, og det er enkelt g for lettvinte lsninger. Men det lage sunn mat er ikke s vanskelig og tidkrevende som mange skal ha det til. Og s smaker det jo s mye bedre. Ikke tenk for mye p det med dietter, kalorier og det g ned i vekt. Lag mat med naturlige og varierte rvarer, s vil det meste g av seg selv. Sliter du med inspirasjonen, vil et raskt sk p google gi deg mange gode svar. Endre litt i oppskriften hvis du ikke har alle ingrediensene, ha det gy med lage mat, gjerne med deg resten av familien nr du gjr det og kost deg med lage mat. Spis sunnere i hverdagen!

Veldig mange sier at de er avhengige av musikk. "Hvordan kan du leve uten Spotify Premium!?". Men vi lever i en travel hverdag, med lyder rundt oss til enhver tid. Noen ganger kan det vre bde godt og givende bare ha det helt stille. Nr du er alene hjemme eller ute p tur;Skru av musikken. Kjenn p hvordan det hres ut nr det er stille rundt deg. La skuldrene senke seg og slapp helt av!

Som spise sunnere, kan ogs trening vre vanskelig f inn i hverdagen. Mange starter med god motivasjon, men starter for hardt og faller raskt ned p bakken igjen. Hvis du ikke har for vane trene, kan det vre lurt starte rolig, for s jobbe seg oppover. Du har god tid, du trenger ikke kunne lpe et maraton i lpet av en uke. Start med komme deg ut nr du ellers ville sittet inne med PC-en eller TV-en. Sykle en tur rundt i nromrdet eller g en tur. Etterhvert kan du bytte ut gingen med rolig jogg, for s lpe med hy puls. Sykkelturene kan du gjre lenger, og med et hyere tempo. Treningskten trenger ikke vre tidkrevende, bare du vet med deg selv at du er 100% fornyd. F inn trening og fysisk aktivitet i hverdagen!

Hva synes du om tipsene?

Er det noen som du kan ta i bruk?

Lik gjerne innlegget, hvis du synes det var inspirerende.





3 kommentarer

Frida Sulistiono

11.05.2014 kl.13:11

Fine bilder!

Lise

11.05.2014 kl.20:02

Jeg er heelt enig! Prver egentlig gjre alt selv, s godt jeg klarer i hvert fall, for jeg merker hvor mye bedre alt blir da :-)

Karen

12.05.2014 kl.21:18

Utrolig gode tips,prver s godt jeg kan flge en del av de :) Har virkelig sansen bde for st opp tidlig, trening og lese. Liker godt spise sunt ogs, men har en tendens til spise det usunne i tillegg etterp, hehe :)



Skriv en ny kommentar



Hei! Her kan dere skrive informasjon om dere selv, hva bloggen handler om og alt du egentlig vil. Det er ikke lov til fjerne at designet er laget av meg!

For kontakt:
din epostadresse her








hits ♡ Design av Tonjemt ♡